Mmmmm vad gott....

med FRALLOR!! :D Frallor, en greveost och paprika med pucko ljus choklad, det är grejer vill jag lova :P

Jag skulle varit på möte med jobbet idag men så var det inte för alla, utan mest för själva den som man tar hand om och ledarna så att säga. Synd, kul med såna möten nämligen man lär sig en del.


Jag behöver ett deltidsjobb till, det är min största önskan att jag får inom 2 månader!



Nyss var Jimmy här med min kamera och mitt vin och baileys som jag glömde i lördags. Herregud vad många kort det togs ändå. Jag vet att det var Monika som var fotograf emellanåt därav alla (en massa) kort på henne ;)
Ska lägga ut på facebook sen.


Snart kommer Henke hem med en ny soffa som vi köpt på blocket för 500kr och den såg iallafall fin ut. Skönt att bli av med soffan vi har nu för den är väldigt snuskig och sliten :S Köpte den begagnad för 500kr också nämligen får ett halvår sen skulle jag tro ungefär. Han hade visst fixat en platt-teve till som Alexander ska ha i sitt rum.. Vaddå bortskämd??!!


Jag har sett lite filmer nu, faktiskt 2 skräck som du säkert redan sett Therese :P





Info:
Spansk Skräck från 2009 med bla Manuela Velasco,
Leticia Dolera, Ferran Terraza, Javier Botet m fl...

Handling:
Handlingen utspelar sig som en fortsättning efter [Rec],
med läkarbefäl och ett SWAT-team utrustade med videokameror
som blir skickade in till den avspärrade lägenheten för att
få kontroll över situationen.








En gäng ungdomar samlas för att fira sin skolbal i en stuga ute i skogen.
Stämningen är på topp och det verkar bli en lyckad fest, men det som ingen vet är att ett livsfarligt köttätande virus har infekterat det mineralvatten som de gjort sin bål på.
En efter en utvecklar ungdomarna stora otäcka bölder och panik bryter ut.
De som blivit smittade börjar kräkas upp blod och hamnar sedan i ett komaliknande tillstånd.
Finns det egentligen något botemedel?


Originaltitel: Cabin Fever 2: Spring Fever / Cabin Fever II
Regissör: Ti West
Manus: Joshua Malkin
Skådespelare: Giuseppe Andrews, Rider Strong, Noah Segan, Alexander Isaiah Thomas, Alexi Wasser
Speltid: 1 tim 27 min

Skitäckliga scener men den slutade jätte konstigt.. Blev himla besviken på den.. Men ni måste ändå kolla för scenerna var äckliga. Typ att naglarna lossnar och dina tänder lossnar och lite sånt där smått och gott.. ;)





Robin är bröllopsfotografen från hålan i Värmland som får uppdraget att plåta ett överklassbröllop i Djursholm. Han förälskar sig i brudens syster och försöker göra om sig för att passa in i den fina världen. Det går väl så där.

GENRE
Komedi
Romantik
Svenskt

REGISSÖR
Ulf Malmros

SKÅDESPELARE
Kjell Bergqvist
Tuva Novotny
Björn Starrin
Lotta Tejle
Johannes Brost
Johanna Strömberg

Längd: 108 min / 1 h 48 min


Den var riktigt rolig men ändå väldigt tragisk. Se den!



Kommentarer
Postat av: Therese

Jag har inte sett varken REC 1 eller 2, gillar inte overkliga filmer och dom ska tydligen vara det? Sen den andra, Cabin Fever 2 såg jag för några veckor sen, tyckte den var så löjligt överdriven att jag stängde av mitt i filmen, och det är väldigt sällan jag gör det. 1an var skitbra, sen släpps denna liksom, öööh? Min åsikt iaf :) pussa!

2010-03-10 @ 21:31:11
URL: http://lillull.blogg.se/
Postat av: Becca

rec 1 är sketabra.. Men tvåan sög ju as verkligen, fu vilken dålig film. Hoppas du sett ettan bara.. =)

2010-03-11 @ 19:24:49
URL: http://beccizen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0