Ursäkta dålig uppdatering över helgen...

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Min helg skulle blivit annorlunda om man säger så...

I torsdags fick jag samtal från jobbet runt 21tiden, chefen undrade om jag kunde jobba på fredagen 7-15. Visst, inga problem jag vill ju ha pengarna. Tyvärr fick jag ställa in min shoppingrunda med Malin K men hon förstod det som tur var :-) Efter jobbet skulle jag möta Pernilla så skulle vi till systemet och lite sånt, sedan skulle hon följt med mig hem så skulle vi haft följe hem till henne. Hon skulle ha fest och jag skulle ha kommit. Men på fredagsmorgonen vid 4 tiden var det sonens tur att få magsjuka.. Han spydde hela morgonen fast Henke tog det eftersom att jag skulle upp och jobba. Vi bestämde oss för att vara hemma istället och bara ta det lugnt.

På lördagen låg vi hemma i soffan på morgonen, barnen lekte i sina rum och jag och Henke kollade på tv1000hd, Narnia-filmen gick då. Efter en stund skulle jag gå och ta på mig byxor, reste mig upp och gick in till sovrummet för att hämta ett par leggings eller jeans. Plötsligt känner jag bara hur äckligt illa jag mår och hur jag bara vill spy. FAN tänkte jag nu har jag fått skiten!! Jag går till toaletten och känner helt plötsligt hur det svartnar för ögonen. Jag hinner ropa till Henke att jag svimmar och sen blir allt totalt svart. Han fick inte väckt mig på 10 min, så han blev ju jätte rädd. Han hann som tur var in innan jag ramlade och slog mig också. Iallafall efter ca 10min så försöker han ösa vatten på mig, då nånstans inne i huvudet reagerar jag, men Henkes röst låter som om det är i en annan dimension och jag kan verkligen inte vakna. Han provar igen och jag vaknar då till ännu bättre men kan inte få upp ögonen hur mycket jag ön försöker. Han leder mig till soffan och så ramlar jag ihop där och blir än en gång helt borta. Plötsligt ser jag en tjej och en kille stå böjda över mig ovh fråga hur jag mår, det är ambulanspersonalen. Jag fattar ingenting. Iallafall så jörde dom mig till sjukan med dropp och syrgas och väl på sjukan fick jag göra massa tester. Det enda dom kan komma fram till är lågt blodtryck för det hade jag. Sen också att jag höll på att få magsjuka antagligen, dom kunde se på testerna att jag höll på att få en infektion. Efter allt detta fick jag åka hem. Mamma och pappa hade barnen hos sig så jag fick vila ut, henke fick hålla koll så jag inte skulle svimma igen.

Idag är det bättre men jag känner mig ganska svag och yr om jag anstränger mig så bäst att ta det lugnt. Jag skulle ha jobbat idag men fick ringa igår och berätta allt. Min chef har messat idag och frågat hur jag mår. Jag är glad över alla som bryr sig om mej tack :-) <3



Jag har ju hunnit se en hel del filmer nu ska ni veta:





Fängelsevakten Vince i New York får problem när det
visar sig att den nyanlände fången, Tony, är hans egen son,
som han övergav före sitt nuvarande äktenskap. Vince bestämmer
sig för att ta ansvar för Tony och tar med honom hem till sin
familj utan att avslöja deras koppling.

En jättebra dramakomedi. Knepig familj vill jag lova, men budskapet
är helt klart att berätta saker istället för att hålla det hemligt. Speciellt
när det inte ens rör sig om några allvarliga saker. Saker kan lätt misstolkas
om man säger så och göra saker värre än det är..








Lisbeth Salander ligger på sjukhus efter att ha blivit skjuten i huvudet. Polisen startar en utredning, men i takt med att sanningen i hennes tidigare liv kommer fram avslöjas också en sammansvärjning på högsta nivå. Alla jagar alla, men ingen kan stoppa Salander och Mikael Blomkvist i deras jakt efter rättvisa! Äntligen kommer det definitiva slutet på Stieg Larssons oerhört populära och andlöst spännande Millenium-triologi. Alla skelett ska ut ur garderoben när Blomkvist och Salander möts för sista gången.

Vilken bra film detta var. Helt klart värd över 3 timmars speltid.









Sandra Bullock visar sin allra roligaste sida i den här sköna romantiska komedin. Inför hotet om att bli utvisad från USA och mista sitt jobb som hårdhudad förlagschef, meddelar Margaret plötsligt att hon ska gifta sig med sin hunsade och intet ont anande assistent Andrew. Han ställer upp, men bara under vissa villkor. Därefter beger sig det omaka paret sig till Alaska, där de har fyra dagar på sig att övertyga Andrews märkliga familj och en övernitisk immigrationstjänsteman om att kärleken är äkta.

En jättekul komedi, så vill ni skratta så se den.









Abby Richters är en tv-värd på ett morgonprogram vars sökande efter Mr Perfekt har lett henne till hopplöst singel. Hon kommer dock vakna upp rejält när hennes chef parar ihop henne med Mike Chadway. En hårdnackad person som lovar att berätta hela sanningen om vad som får män och kvinnor att gå igång.


En skitkul komedi rent ut sagt hahaha :-)

Kommentarer
Postat av: Becca

men gumman då, hoppas du mår bättre i alla fall. Lät inget vidare det där, stackars Henke med han måste blivit jätterädd. Ta det lugnt nu och vila mycket. Puss och kram.

2010-02-28 @ 21:54:27
URL: http://beccizen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0