Hur rädd eller icke rädd ska man vara för den här "svininfluensan"??

Vissa dagar läser man i tidningen att det är absolut ingen fara, det är inte så många som kommer att insjukna allvarligt. Andra dagar låter det som den största epidemin någonsin!! Ska man ta vaccinet nu då? Är det vad som är bäst egentligen? Man vet ju faktiskt inte om man tillhör någon riskgrupp mer än de som dom har räknat upp!! Vissa verkar ju ha varit helt friska människor, varför biter det på dom? Jag ör en väldigt nojig person, och dessutom har jag barn, inte vill jag behöva vara orolig för detta... Vissa man pratar med struntar i det och säger att media överdriver, medan andra tycker att man ska ta det på största allvar.. Jag vet då inte hur jag ska reagera, vet bara att det är läskigt som hell!!!

Det blev ju inget dagis idag för Amanda, så inskolningen får fortsätta när hon blivit frisk.. Hon hade 39,4 graders feber inatt. Idag har hon legat på 38,3.. Hon har varit pigg om vartannat men sedan jätte hängig. Ingen förkyldning eller något annat bara just feber. Ni ska veta att man är lite smånojig även för det.. Massa tankar..

Charlotte hittade ju bankdosan igår som varit borta, så jag kunde ju betala hyran idag!! *superlycklig* Den låg under databordet som jag svär att jag letat under flera gånger, även Henke hade ju gjort det! Knepigt.. Tror det spökar här.. Idag letade jag ju efter min sko, helt plötsligt stod den ju på skohyllan och jag hade ju redan kollat där. NEJ barnen vartns i närheten av hallen mellan att jag kollade första och sista gången!

Charlotte sov ju över igår så vi hade en riktigt kul kväll med massa snack och skvaller =) Jag bröt ihop en aning innan idag, kände det som om jag hade alldeles för mycket i luften. Jag började gråta och visste varken ut eller in, jag började bli hysterisk över att skon var borta, det var då jag undrade vad som hände med mig.. Det var faktiskt riktigt otäckt att känna så. Men det försvann sen efter att jag pratat med både Charlotte och Henke i telefon så det var skönt det. Henke sa att jag ska sätta mig ner och ta det lugnt och räkna till 10 när jag känner så. Får verkligen försöka det nästa gång..

Hoppas på skräckiskväll i Horred hos Lotta den 11 september.

Inväntar även inflyttningsfest med ett datum hos Malin & Andreas, Andreas (min kusin), Jossan (min kusin) och Martin. =)

Nej nu vill jag inte sitta här mer, puss!





Kommentarer
Postat av: Lotta

Du som har barn ska nog ta vaccinet... precis som dina barn. Och dom som jobbar med barn eller gamla.

Vi ha fått mycket information till förskolan och det har säkert Alexander och Amandas förskola med, så fråga dom om du är osäker, eller ring vårdcentralen :)

Hoppas på skräckiskväll jag med! Såå längesen vi sågs nu...

Ha de så bra å hoppas Amanda kryar på sig snart :)

Ring gärna om du vill prata. Kram!

2009-09-01 @ 19:54:59
Postat av: Jannice

Ja å så måste vi sprita händerna =)! haha, fasikken va vi spritade i lördags! =)

2009-09-03 @ 22:24:34
URL: http://jannice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0