Ett stort grattis än en gång till min kära pappa som fyllde 60år i fredags!! <3

Tänk att min pappa fyllt 60år.. Helt otroligt! Men man kan tro att han är 20 år istället, hans humor är sån, helst en massa snuskskämt med, haha!! Han är så go för man kan prata med honom om allt, och han ställer alltid upp om det är någonting.

Jag och Alexander var med på pappas systers kalas som hon hade hemma hos sig. Henke fick vara hemma med Amanda för hon var jätte dålig. Han hade varit inne med henne på sjukhuset, eftersom hon haft feber sedan jag skrev här sist. Vi fick då veta att hon har luftvägsinfektion och antydan till öroninflammation, stackars tös :( Under kvällen hade hon 39,7...

När vi var hos pappas syster så bjöd pappas kusin Gunvor oss på förrätt: macka med gubbröra på, så otroligt gott!!! Sedan hade Birgit (pappas syster)gjort en otroligt god kycklinggryta, underbar! Man kan inte annat säga än att hon kan laga mat iaf.. Sedan blev det tårta också, och lite godis. Det var bara dom närmsta som var där: mamma, pappa (såklart), Klas, jag, Alexander, Jesper, Ida, Gunvor, Eskil och min underbara farmor.
Efter kalaset körde Jesper hem oss, och vi somnade på en gång när vi kom hem, så gott. Eller nej förresten, jag såg ju "Drag me to hell" också, den va riktigt ruggig faktiskt! Se den!

På lördagen kom mamma och pappa och körde mig till apoteket så jag kunde hämta ut medicinen eftersom jag inte hade några pengar till det själv =( Det blev kåvenpenin och flytande ipren så att febern skulle gå ner.

Vid 12tiden körde Henke ut mig och Alexander till karl gustav så vi kunde åka med mamma och pappa till Öxabäck och fira pappa igen. Det var lika kul där som vanligt. Fick veta att Jossan (min kusin) snart ska ha sin inflyttningsfest med så det har jag skrivit in i kalendern =) Mamma och Anders (kusinrnas pappa) hade gjort två jättefina smörgåsårtor som var otroligt goda! En med räkor och en med köttbullar, mums! Pappa blev glatt överraskad. Det blev även några groggar, 4st plus att jag smuttade av Klas och Andreas groggar lite me, gött =) Jag var en aning orolig ett tag också eftersom Henke ringde och berättade att Amanda hade 40,1 i feber! Jag ringde 1177, men det var ingen fara alls sa dom. Hon blev feberfri ett tag efter hon tagit lite ipren. (flytande)

Fick mess från Pernilla med, trevligt. Hon hade haft de trevligt med mister right(??) Den som lever får se.. =)
Thomas skulle ta de lugnt skrev han denna helgen med, han skulle vara hemma och spela lite spel, men hoppsan jag såg honom på Peters fest med Monika över sig som slickade lite här och var på honom. Det kanske var roligare än spel iallafall för det brukar ju bli fest till sist ändå som jag inte klandrar honom för =)
Monika ringde också och snackade lite, trevligt. Hon skulle på fest till Sammy, tråkigt tt hon alltid är med alla jag känner när inte jag själv är mdedannars har hon alltid annat för sig. Vi går om varandra mest.. =( Vi får skärpa oss!

Nej nu måste jag sluta, Amanda är ledsen! puss!




Frukttårta.. Blev tyvärr en väldigt mörk bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0