En riktig tiopoängare!

Imorse skulle jag gått ut och gått med Pernilla, men så såg det ut att bli värsta regnovädret så jag messade henne och ställde in det. Istället var jag och sambon riktigt, riktigt äckligt lata! Efter att vi lämnat barnen på dagis så åkte vi hem och bytte om till pyjamas igen och lade oss i soffan och kollade på dagens tips till er: "Wallander - Läckan" Den var en riktigt 10poängare! Efter det kollade jag klart på "Zombieland" som var så bra! Se den! (Se info i mitt förra inlägg) Vi hann även med ett tredje avsnitt av vampyrserien "True blood"



Ystad drabbas av allt fler välplanerade och spektakulära rån mot värdetransporter, där bilar sätts i brand, motorvägar spärras av och stora miljonbelopp försvinner. Aspiranterna Isabelle och Pontus, råkar befinna sig på precis rätt plats och tar upp jakten, som slutar med att Pontus tas till fånga. Kurt Wallander och hans kollegor jobbar på bred front och får upp ett spår som leder till Sven Adelgren, en äldre vän och före detta poliskollega till Wallander, som nu arbetar på Seceuro som ansvarar för flera av de rånade transporterna. Under tiden arbetar Svartman med ett fall där en orienterare mördats någonstans ute i skogen. När Svartman senare enligt en upphittad orienteringskarta följer i orienterarens fotspår trampar han rakt in i lejonkulan och är nära att själv gå samma öde tillmötes.


Skådespelare:

Krister Henriksson, Mats Bergman, Stina Ekblad, Lena Endre, Fredrik Gunnarson.


Igår var jag ute på en promenad med Pernilla, sedan blev det att gå ner till stan runt 3tiden med Alexander för att hämta ut hans present från biblioteket: "Billy blir arg" hette boken.



Författare: Stenberg, Birgitta; Lepp, Mati
Titel: Billy blir arg / Birgitta Stenberg, Mati Lepp 
Kategori: Bilderböcker. Småbarnsberättelser och sagor (0-9 år).
Förlag: Bonnier Carlsen
Språk: Svenska


Efter besöket på biblioteket gick vi till posten och mötte Hanna. Vi gick runt på stan och pratade en massa. Sedan gick vi till Madali och fikade, hade egentligen inte råd men Alexander fick ett wienerbröd och en festis och det uppskattades :-) Tack för en trevlig eftermiddag Hanna! :-)


Ikväll ska jag jobba från 15.30-22 så finns det tid över så uppdaterar jag lite mer då. Ha en bra dag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0