God morgon alla pigga!

Hej mina underbara läsare!

Det var inte så svårt att komma upp imorse som jag trodde, men på något konstigt vis så lyckades vi ändå komma försent till dagis. Jag kom bara 1 minut för sent till jobbet, så ni kan ju gissa att jag gick fort från dagis och hit! Jag gick upp vid halv 6 och drack lite te, men ja gjorde ju misstaget att sen inte klä på mig, borsta tänderna och sminka mig. Då hade jag varit klar och vi hade hunnit fram till halv 7. Men alltså det gör ingenting för barnen var jätte duktiga och vi stressade inte som på vanliga morgnar heller.

Igår började jag kolla på en ny serie: "Californication" med David Duchovny, ni vet snyggingen från "Arkiv X" Undrar just vem som inte följde den serien slaviskt, kan inte vara många alltså. Jag tror inte jag missat ett enda avsnitt av den serien, David var ju min heting det minns jag. Nu är han inte lika snygg men han duger väl ;-) Jag såg "by the way" till avsnitt 5 igår.




Hollywood erbjuder Hank Moody en filmatisering av hans senaste bok, God Hates Us All, vilket gör att han tillsammans med flickvännen Karen och dottern Becca flyttar ut till Los Angeles. Väl där går allting fel - Karen lämnar honom för Bill, Hank får skrivkramp och han känner dessutom hur han glider ifrån sin dotter Becca. Han förlitar sig på trösten från okända kvinnor han har samlag med samt sin vän och agent Charlie Runkle.

Serien skildrar flera invecklade förhållanden mellan Hank och hans medspelare; med Karen, som trots att hon lämnat honom, lyckas leva i både fred och vänskap med, med Becca, som i sin besvikelse över sina föräldrars avbrutna relation ändå förblir stark och lycklig, och med Mia, Bills dotter, som Hank utan vetande om hennes unga ålder, har samlag med...

Serien har mer eller mindre klassificerats som komedi, men lyser trots detta med skarpsinnighet, stark dialog och intelligent förkunning.

  • Hank Moody (David Duchovny)
  • Karen van der Beek (Natascha McElhone) - Hanks ex-flickvän
  • Charlie Runkle (Evan Handler) - Hanks agent
  • Rebecca "Becca" Moody (Madeleine Martin) - Hank & Karens 12-åriga dotter
  • Mia Lewis (Madeline Zima) - Bills 16-åriga dotter
  • "Dani California" (Rachel Miner) - Charlies sekreterare
  • Marcy Runkle (Pamela Adlon) - Charlies fru
  • Bill Lewis (Damian Young) - Karens blivande man (7 avsnitt)


  • Hallåå.. Är de inte bara fjortisar som gör så med läpparna.. hahaha!



    Sådär hade jag gärna velat bo... (Kolla bakgrunden så förstår ni vad
    jag menar..)


    Ja detta var allt för mig just nu.. Ha en bra dag allihop! Jag ska ta och dricka ur mitt te och sedan kolla lite teve medan jagväntar på att han jag har hand om ska vakna.. :)


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0